امام زمان(12) (پنج شنبه 87/2/5 ساعت 1:23 صبح)
سیاست انتظار-6بسم الله الرحمن الرحیم سیاست انتظار 6 از لوازم سیاست انتظار چند مورد رو قبلاً گفتیم که عبارت بودند از : تعیین سیاست قدرت در مقابل ضعف و تدافع . بررسی خود ، توانایی های خود ، آینده نگری ، لزوم تجدید حیات فرهنگی و فکری ، ضرورت اتکاء به امام زمان (عج) ، نه در باور صویانه که در باور عالمانه و عاقلانه . احیاء و اقامه عدالت . و حالا ادامه بحث : 7 ـ حراست از میراثهای فرهنگی و مذهبی . اگر ما قرار باشه که مثلاً از سال اول دبستان تا زمان دیپلم هر سال رو که می خونیم فراموش کنیم و به سال بعد بریم ، مطمئناً در کنکور موفق نمی شیم . چون لازمة کنکور اینه که شما 11 سال رو در ذهنتون داشته باشید . یک سری اصول اسلامی و انقلابی هست که ما با اینها شروع کردیم و اگر قرار باشه تا حکومت امام زمان (عج) یکی یکی اینها رو کم رنگ و بیرنگ کنیم ، وقتی آقا (عج) می یاد از شیری که منتظره ببینه ، یک شیر بی یال و دم می بینه . ضرب المثلش رو که همه می دونید . برخی از ما با شعار 5 اصول دین و کلی فروع دین و چند تا شعار انقلابی مثل استقلال ، آزادی جمهوری اسلامی ، توی گود وارد شدیم . باید تا زمان حکومت مهدی (عج) اینها رو حفظ کنیم . وگرنه اگر وقتی آقا بیاد و یک نگاهی به زندگی اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی و حکومتی ما بکنه و ببینه هیچیش نمونده ، به ما می خنده . باید پای ارزشها بایستیم . ارزشهایی که متأسفانه با بالا رفتن سن و وارد گود جامعه شدن ، از سر جوانان ما آرام آرام می پره . اینو باید دقت کنید . اینها رو باید تا حکومت امام زمان (عج) حفظ کنید ، اگر تا زمان ظهور زنده بودید و ظهور رو درک کردید جزء یاران امام زمان (عج) خواهید بود و اگر قبل از ظهور مردید ، انشاءالله در زمان ظهور شما هم رجعت می کنید . یک سری میراثهای ملی داریم . بابا ! خاک ما برامون محترمه ، منابع ما ، برامون محترمه ، کسی حق نداره به اینها تعرض کنه ، منابع ما فقط نفت و گاز نیست ، جوانان ما هم ، منابع ما هستند . نیروهای انسانی ، منابع ما هستند . اتفاقاً منابع انسانی یکی از منابعی هست که بیشتر روشون حساب می شه . یعنی ممکنه گاهی جمعیت خیلی زیاد در مملکت یه بحرانهایی ایجاد کنه ، اما اگر مسؤولین برنامه ریزی صحیحی داشته باشند ، از همین منابع انسانی می شه بهره وری مفید کرد و از کثرت جمعیت حسن استفاده کرد . مثل چین . یه وقتی زمان جنگ هفتاد ، هشتاد نفر از فرمانده ها برای بازدید به کشورهای چین و کره شمالی رفته بودند . یکی از اونها فرمانده لشکر ما بود ، تعریف می کرد : وقتی به وزیر دفاع چین رسیدیم ، ( شما در نظر بگیرید ، مردم این کشورها خودشون چقدر خشک و جدی هستند ، حالا حسابِ وزیر دفاع دیگه مشخصه ) یکی از فرمانده های اصفهان ، به وزیر دفاع گفت : من یه نقشه ای دارم که اگر شما این نقشه رو عملی کنید بدون هیچ تلفات انسانی پیروز می شید . حتی می تونید کشور مقابل رو هم فتح کنید . ” حتماً اینجا اون وزیر دفاع با خودش می گه : ای بابا ! این طراحان ایرانی ، دیگه کی اند ؟! گفته بود : خُب بگید چکار باید کنیم ؟ می گه : شما چقدر جمعیت دارید ؟ وزیر دفاع می گه : یک میلیارد و پانصد میلیون نفر . می گه : خیلی خوبه ، دویست میلیونش رو روز اول بفرستید جلو خودشون رو تسلیم کنند ، کشور مقابل شما فوقش 40 میلیون جمعیت داشته باشه ، اگه نون خالی هم به اینها بدن ، خودشون از گشنگی می میرن !! بابا ! می شه از جمعیت استفاده کرد . قدر منابع خودمون رو بدونیم و ازش استفاده کنیم . نذاریم نیروهامون وقت شون رو به بطالت بگذرونند . کشورهایی هستند که از زندانی های خودشون دارن استفاده می کنند ، کما اینکه در زندانهای ما هم یک الگو برداری هایی شده ، همه زندانی ها ، قاتل و دزد و معتاد و . . . همه رو جمع می کنن و یه کارگاه راه می ندازن ، و به اینها می سپارن . در آماری که یکی از کشورهای توسعه یافته ارائه داده بود اومده : یکی از کارخانه های تولید لباسشویی که کارگرانش رو زندانی ها تشکیل می دن ، ماهیانه 10 میلیون دلار ، به بودجه کشور کمک می کنه . باید از همه منابع کشور برای زمینه سازی و قدرتمند شدن استفاده کرد . بعد اصلاحات دینی ـ اخلاقی ما یک سری ارزشها و شعارهایی داریم که در جهان خریدار داره . چرا ؟ چون اولاً تکه ، دوماً نابه . برخی از مسائل عرفانی ما در هیچ جای جهان پیدا نمی شه . مسائل اخلاقی و خیلی از مسائلی که در دین ما وجود داره هیچ جای جهان یافت نمی شه و ما به دلیل ضعف تبلیغاتی نتونستیم اینها رو به گوش جهانیان برسونیم . در درون خودمون یک مشکلاتی داریم . اگر قرار باشه فقط دلمون به این خوش باشه که شیعه در سطح جهان ، حرف اول رو در اصول می زنه اما توی پیاده کردن مشکل داشته باشیم و نتونیم این اصول رو پیاده کنیم ، هیچ فایده ای نداره . الان ما توی مملکت خودمون هم یک سری مشکلاتی داریم که برای حل اونها ، باید سعی کنیم اون اصول مون رو با اصلاحات همراه کنیم . اگر کشوری که دارای ارزشها ، مرام و اعتقادات پاک دینی هست ، با اصلاحات همراه نباشه ، یقیناً شکست می خوره . ما ایرانی ها یک مقدار نسبت به صدای مخالف حساسیم و خیلی زود عصبانی می شیم و گاهی کار به دعوا می کشه . یعنی اگر طرف مقابل ، فرد منطقی ای بود ، با منطق جوابش رو می دیم و او هم به تبع قبول می کنه . اینجا می ریم تو خط تواضع ! می گیم : “ الحمدلله ، قبول کرد . تأثیر از خدا بود . ” ولی اگر طرف مقابل یه مقدار سماجت به خرج داد ، ( بابا ! شاید حرفش حق باشه . آخه شاید از صد درصد حرفی که می زنه ، ده درصدش حق باشه ) تا دیدیم گیر کردیم ، آمپر می چسبونیم ! برو آقا ! بی دینِ ، کافر . اصلاً تو مرتدی ! بابا ! خُب یه کم یواش تر . امام صادق (ع) با یه نفر مادی گرا و بی دین ( به قول امروزی ها ، مارکسیست ) بحث می کرد . اینقدر بحث طولانی شد ، ( شاید چندین روز طول کشید ) همه به حضرت اعتراض کردند که : ای آقا ! ولش کن . حالا این یکی آدم نشه ، چه اشکالی داره ؟! فرمودند : نه ، در این جور موارد باید تحمل داشته باشی . بارها خدمتتون گفتم : خیلی از چیزهایی که تو ، توی سه سال به دست آوردی ، نمی تونی در دو جمله به مردم القاءکنی . چرا به مردم زور می گی ؟ نمی شه تجربه 5 ساله رو در 5 دقیقه به مردم القاء کرد . خیلی از کسانی که از قدیم توی این وادی ها بودند ، خودشون مسائل رو در مناسبتهای مختلف و محیطهای مستعد فرا گرفتند ، بعد می خواد ، این مسائل رو به جوان امروزی که داره با این همه فشار ، غرق در شهوات دنیا می شه ، به زور القاءکنه . سعی کنیم این توانایی خودمون رو بالا ببریم که صدای مخالف رو تحمل کنیم . و این تحمل اینقدر بالا بره که حتی بتونیم صدای دشمنان رو گوش کنیم و بشینیم باهاشون حرف بزنیم . شاید یه عده از اون ها از عقیده اشتباهی که دارند برگردند . شاید هم یک چیزهایی رو حق بگن ، چون بالاخره بعضی از دشمنان ما دانا هستند ، برای ما یه سودهایی دارند ، بذاریم حرفشون رو بزنند . خوندن کُتب ظالّه اگر برای عموم مردم حرام هست ، برای علماء واجبه . شاید اگر اون کتابی که در ردّ نماز توی نجف اشرف نوشته شده ، نبود و شهید سید مصطفی خمینی (ره) فرزند بزرگ حضرت امام (ره) اون رو نخریده بود و خدمت حضرت امام (ره) نیاورده بود ، ایشون هیچ وقت اسرار الصلوه رو نمی نوشت ، کتاب اسرار الصلوه ، رو هنوز که هنوزه ماها داریم استفاده می کنیم و انشاءالله آیندگان هم ازش استفاده خواهند کرد . نکته بعد ، عمل گرایی : چیزی که متأسفانه ، الان در جامعه فعلی ما خیلی کم شده ، همین مسئله عمل گرایی هست . شما به عنوان منتظران واقعی امام زمان (عج) سعی کنید رفتارهای خوب و عقاید صحیح رو با عملتون نشون بدید ، بعضی از شماها ، ممکنه توی این جلسات چیزهایی رو یاد بگیرید و خانواده هاتون هم احتمالاً با این فرهنگ بزرگ نشدن ، و این مسائل رو درک نمی کنن ، و وقتی که شما این عقاید رو وارد خونه هاتون می کنید ، ممکنه دعوا و ناراحتی پیش بیاد . بچه ، چند روز مثلاً اومده توی این وادی ، بعد می ره داخل خونه دعوا راه می ندازه که ببینم شما اصلاً خمس تون رو می دید ؟! بابا جون ! جو نگیردتون !! داغ نشو . با عمل نشون بده . چند وقت پیش ، پدر یکی از دختر خانمهای کانون می گفت : بدون اینکه دخترم توی خونه ، یک کلام حرف بزنه ، با رفتارش به ما نشون داد که دین روی درسش اثر مثبت گذاشته ، اخلاقش نسبت به ما بهتر شده بود ، مهربون تر شده بود ، مسؤولیت پذیرتر شده بود . قبلاً به زور قبول می کردم که با خدا آشنا بشه ، یا اینکه توی این جلسات شرکت کنه ، اما از وقتی این رفتارها رو از دخترم دیدم ، خودم به جلسه می رسونمش . شاید من خودم هیچی نشده باشم ، اما افتخار می کنم که خدا توی خونه ام به من یه معلمی داده که ازش درس می گیرم . ( یک کلام هم با من حرف نزد ، فقط با عمل ) اینها پدر و مادر هستند ، بقیه جامعه و دانشگاه و مدرسه هم به همین شکله . با عمل نشون بدید . عمل گرایی رو ترویج کنید . رفیقها به جای اینکه دور هم قراردادهای غیر دینی ببندند ، قرار بذارن که تا وقتی توی مدرسه ، دانشگاه یا محل کار با هم هستند ، مراقب همدیگه باشند . یک گروهی رو تشکیل بدن ، که این گروه در اون موقعیتی که هستند ، بدرخشن ، بذار بقیه خانواده ها هم فرزندانشون رو به سمت تو سوق بدن ، و تشویق شون کنند که از شما یاد بگیرن . ما به جای عملگرایی داریم زبان گرایی می کنیم . زبانی که عمل پشتش نیست . مردم هم با خودشون می گن ، این می ره اونجا ترویج ظاهر سازی و ریا و تند خویی و حزن و افسردگی بهش می شه . اصلاً نمی دونن ما داریم چی می گیم . فکر می کنن ما اینجا صبح تا شب داریم از قبر و عذاب و . . . می گیم . در حالی که زمانة امروز ، زمانه ایست که عمل زیبای تو ، بهترین مبلغ توست . cd های اعتکاف رو نگاه کنید ، ببینید ظاهر اون پدر و مادری که می یان و بچه شون رو به مسجد می رسونن ، زمین تا آسمون با ظاهر بچه فرق می کنه ، بچه مذهبی هست و خودشون غیر مذهبی . اما اینقدر خوشحال هستند که گویا دارن این بچه رو به دانشگاه می رسونن . گویا این بچه توی رشته پزشکی نفر اول ایران شده و وقتی که بچه رو می بوسه و به سمت مسجد هدایت می کنه ، با یک نگاه مهربون ، توأم با حسرت ، بدرقه اش می کنه . معلوم می شه که این بچه خوب عمل کرده . زمانه ، زمانة عمله . نکتةبعد : درک جامعه : ببینید جامعه امروز ما ، همین شیراز امروز با شیراز قبل از ماه رمضون آیا فرق کرده یا نه ؟ آیا مقدار گناه کم شده ؟ انشاءالله که کم شده . ولی اینقدر کمه که احساس نمی شه . اینکه شما تمام هم و غم تون این باشه که هر شبِ ماه رمضون رو توی جلسات شرکت کنی ، و دیگه به فکر بقیه نباشی ، وظیفه ات رو خوب انجام ندادی . یه چله بگیر با خودت عهد کن که سالی چند نفر رو در خونه خدا بیاری و با خدا آشنا کنی . توی ماه رمضون موقعیت خیلی مناسبه . اگر این ماه از دستمون بره وضع خیلی بدتر می شه . یه زمان اونهایی که گناه کار بودن و احیاناً ماه رمضون رو روزه نمی گرفتند ، خجالت می کشیدن و یواشکی روزه هاشون رو می خوردن ، جو جامعه یه مقدار تعصبی بود . اما امروز متأسفانه شاید به اون درجه نرسیده باشه که روزه دار خجالت بکشه اما افتخار هم نمی کنه . ( احتمالاً بعضی جاها خجالت هم می کشند ) با این وضعیت آیا ما داریم به سمت زمینه سازی برای حکومت امام زمان (عج) نزدیک می شیم ؟! من بارها گفتم : کار کنید ! سعی نکنید که با این جامعه دعوا کنید . با جامعه راه بیاید . آرام آرام خوبها رو جدا کنید . سیاست امروز ما ، سیاست جداسازی آرامه . یعنی اگر الان ما جمع بشیم و بریم توی خیابون فریاد بزنیم ، کسی به سمت ما نمی یاد . اما اگر به جای اینکه داد بزنیم و با فشار بخوایم عمل کنیم ، که ممکنه با این کار ، از تعداد خودمون هم کم بشه . اگر بتونیم ده نفر رو راه بندازیم که وارد جامعه بشن و کار کنن ، یواش یواش از به جمع مون اضافه می شه . جمع ما ، یک جمع مخفی و خاموشه که در موقع آتشفشان چنان می غره که موجش همه جا رو برمی داره . به این می گن : “ انقلاب خاموش ” انقلاب خاموش ، انقلابی است که در زیر زمینها ، منازل و حسینیه ها آرام آرام شکل می گیره . شما فکر می کنید قبل از انقلاب ، که مردم شهرهایی مثل اصفهان ، شیراز یا مشهد ، توی راهپیمایی ها شرکت می کردند و شاید روزانه دو سه میلیون نفر توی خیابونها می ریختند ، آیا همه اینها توی مساجد پرورش پیدا کردند ؟ نه ، چهار تا حسینیه و زیر زمین بود که نیروی حزب رو درست کرد . اینها رفتند توی جامعه و کار کردند . چهار ، پنج سال کار کردند و بعد تونستند میلیونها نفر رو به خیابونها بکشند . الان در دبیرستانها بسته هست ، در دانشگاه بسته است ، در خوابگاه بسته است . کی می دونه اینجاها چه خبره ؟ وقتی تو و افرادی مثل تو ، توی این محیطها فعالیت کنید ، می تونید یک انقلاب بزرگ بوجود بیارید . به این می گن انقلاب خاموش . اگر مثلاً فردا اعلام بشه : کسانی که با ما موافقند ، بیان ، این جمعیت با تو هستند . چون قبلاً پشت درهای بسته ، روشون کار کردی . اگر یک وقت کار به جاهای باریک بکشه ، اینها پشت سر تو هستند . جامعه امروز ، جامعه ای نیست که بشه با تشکیل گروهها و اعزام اونها در میان جامعه ، مردم رو تهییج کرد . جامعه امروز از این تهییج ها اشباع شده . شاید اگر خود مقام معظم ولایت هم وارد صحنه بشه ، مردم به خاطر عِرق ملی ـ مذهبی ، بیان ، اما معلوم نیست که چقدرشون پای کار باشن . اونهایی که با امام حسین (ع) هم اومدن ، خیلی بودن . تا کربلا هم رفتن ، همه هم پشت سر امام (ع) نماز خوندن ، همه گفتند : “ روح منی حسین ” اما وقتی موقع کار شد ، بدلیل اینکه گروههای اصلی جامعه رو معاویه پرورش داده بود ، حتی اون سه هزار نفر هم پای کار نمودند . معاویه این کار رو کرد . ( گروههای مخفی ) اهالی شام که از معاویه تنفر داشتند ، با جوی که معاویه لعنت الله علیه درست کرد ، باعث شد ، از علی (ع) هم بدشون بیاد . این جو رو ، از روی منبرها بوجود نیاورد . بلکه از داخل منازل ، و خونه ها شروع کرد . چه ترفندهایی کثیفی بکار برد که بتونه حضرت علی (ع) رو در بین مردم بد جلوه بده . یکی از کارهایی که کرد ، این بود : بچه گوسفندهایی که تازه به دنیا اومده بودند رو به بچه های کوچیک هدیه می داد ، می گفت : این اهدایی معاویه بن ابو سفیانه . ( ببینید چقدر آینده نگر بود ! اما ، ماها 1400 سال از عقل عقبیم ! ) بچه با این گوسفند ، بزرگ می شد ، رشد می کرد و همیشه هم یادش بود که این ، هدیة معاویه است . بعد از سه ، چهار سال که به هم انس گرفته بودند ، و کاملاً علقة عاطفی بین گوسفند و بچه قوی شده بود ، دو سه نفر آدم خشن رو می فرستاد و این گوسفند رو با کتک از بچه می گرفتند . بعد هم می گفتند ما مأمورهای علی هستیم . از این بچه ها زیاد بودند . خیلی هاشون توی جنگ صفین در لشکر معاویه و در مقابل علی (ع) ایستادند . به این می گن انقلاب خاموش . جامعة امروز ما ، چنین جامعه ای هست . دقیقاً مثل همون جامعه ای که پیغمبر (ص) درش کار کرده بود ، جامعة نبوی ! معاویه دید توی این جامعه نمی تونه حرفش رو رُک بزنه ، اینطور عمل کرد . جامعة امروز ، جامعة رمضانی نیست . جامعه رو درک کنید ، آرام آرام کار کنید . با رفاقت نزدیک بشید . تا آخر ماه رمضون ، روی دو نفر ، سه نفر کار کنید ، سرمایه گذاری کنید ، وقت بذارید ، بذار این مشتی که انگشتهاش روز به روز داره زیاد و زیادتر می شه ، تو هم درش سهیم باشی . فقط با عنایت خدا هست که ما داریم کارمون رو می کنیم . حرکت ما خیلی ضعیفه ، اما انشاءالله با عنایت و برکت خدا به راه مون ادامه می دیم . خُب جامعه رو درک کردیم ، برای اینکه بتونیم جامعه رو برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم و انشاءالله آقا (عج) رو از خودمون راضی کنیم ، باید بتونیم این جامعه رو با خدا آشنا کنیم . برای آشنا ساختن جامعه با خدا و اینکه جامعه رو از حالتی که الان هست به حالت رمضانی ، علوی و مهدوی تغییر بدیم ، راههایی هست که باید در برهه های مختلف یکی رو انتخاب کنیم . اولین راه : راه قَهر ؛ یعنی تشکیل گروههایی که با انتظامات و قدرت ، وارد کار بشن و جامعه رو با فشار به سمتی که لازم هست ببرن . این کار شدنی هست . البته به شرطی که یک برنامة مستدام و متوالی باشه ، و پشتش قوه ای باشه که حمایت بشه ، در این راه وقتی که می خواید برای مردم صحبت کنید ، باید مردم رو نسبت به خشم خدا آگاه کنید : بابا ! این کارها رو نکن ! خدا خشمگین می شه . عذاب قیامت ، عذاب دنیا ، بلاهای ارضی و سمائی رو بهش گوشزد کنی . نگرانی هایی که ممکنه در جامعه و یا خانواده پیش بیاد رو بهش یادآوری کنی . دومین راه : راه مهر ؛ طوری مردم رو با خدا آشنا کنیم که ، بجای اینکه فکر ، عقل و تدبیر ، بهشون دستور بده که به سمت خداوند برن ، مهر و قلبشون اونها رو به سمت خداوند ببره . خُب شاید شما نظرتون این باشه که این راه ، ( راه مهر ) بهترین راه هست . اما من می گم : اول ؛ راه دوم ، و دوم ؛ راه اول ! ( راه قَهر) یعنی هر دو لازمه . منتها اگر قرار بود که برای امر به معروف و نهی از منکر کردن ، ما اول نهی از منکر کنیم و بعد امر به معروف ، خداوند توی قرآن سلسله مراتب قرار نمی داد : “ آمرین بالمعروف و ناهین عن المنکر ” یعنی : اول راه مهر . اول امر به معروف کن ، یک بار ، دو بار ، سه بار ، صد بار ، . . . وقتی که دیدی اتمام حجت شد ، بعد برو سراغ نهی از منکر . اگر می بینی بعضی وقتها لحن صحبتهای ما فرق می کنه ، به این دلیله که بچه هایی هستند که زیاد امر به معروف شنیدن . حالا نوبت یه مقدار نهی از منکره . و در احیاء شبهای جمعه ، که جلسات تقریباً خصوصی هست ، دایره خیلی تنگ شده و اینها دیگه کارشون از امر به معروف گذشته و فقط وقت نهی از منکره . پس سلسله مراتب بذاریم . اول ؛ مهر و محبت و عشق . اما بدونید ، مبلغین هم باید بدونند که مهر بُرد داره . توی بحثهای عمومی از هر 45 دقیقه ، 10 دقیقه قهر لازمه ، اگر 15 جلسه از زندگی و حیات شیرین صحبت کردی ، یه جلسه هم باید از مرگ تلخ صحبت کنی . وگرنه از صدای سخن عشق که خوشتر نداریم ، اما در این جامعه که پر از شهواته ، آیا فقط و فقط با صدای سخن عشق می شه مردم رو به سمت خدا بُرد ؟ یا نه ، عشق فقط مال عارفان هست ؟ عارفان قدم اولشون اینه که از گناهانشون شرمنده باشن ( منظورم از عارفان ، اونهایی هست که شناخت دارن ) اغلب مستمعین ما همین طور هستن ، ا ما تو جامعه که می ری آیا همین طوره ؟ لذا سیستم تبلیغ ، با درکی که نسبت به جامعه داریم ، اینها هستند : اول مهر ، دوم مهر ، سوم مهر ، دهم مهر ، بعد اگر دیدی نشد ، آرام آرام مهر را به قهر آمیخته کن . نه اینکه قهر تنها باشه . یعنی دو تا کلمة جدی هم بهش بگو ، بعد که دیگه جزء خواص شد ، زیاد باهاش تعارف نداریم . آقا ! اومدی پای کار ، همه چی هم بهت گفتیم ، دیگه باید کار کنی . نمی تونم ببینم ، هنوز به اون رذایلی که نفرهای آخر دچارند ، تو هم دچار باشی . این سیستم ، یه سیستم ادامه دار هست که توی بحث تعلیم و تربیت گفتیم . بند 8 ـ آمادگی دفاعی ، مملکت اسلامی باید همه اش نظامی و بسیجی باشه . امام (ره) زمانی که جمعیت ما 20 میلیون نفر بود می فرمودند : ما باید 20 میلیون بسیجی داشته باشیم . باید آمادگی داشته باشید ، یه وقت ممکنه اتفاقی بیفته . باور کنید خود من به خاطر اینکه آموزش نظامی ندیده بودم ، حداقل چند ماه بحث جبهه رفتنم به تأخیر افتاد . فردای این مملکت اصلاً مشخص نیست . خواهرها و برادرها ، همه سعی کنند آموزش نظامی ببینند . شیعة امام زمان (عج) باید بتونه از اسلحه استفاده کنه . این خشونت گرایی نیست ، چون کسی نمی خواد اسلحه به دستت بده ، ولی باید بتونی ازش استفاده کنی . این خیلی ضعفه برای شیعه ای که منتظر ظهوره . شما که می گید انشاءلله جمعه آقا (عج) بیاد ، و دعا می کنید ، می دونید که از همون ظهر جمعه جنگ شروع می شه ؟ تازه اونجا باید بری بشینی بگی من بلد نیستم . زن و مرد ما باید آمادگی نظامی داشته باشن ، تا امام زمان (عج) بدونه ماها مسئله ظهور رو جدی گرفتیم . اما آمادگی دفاعی فقط به قسمت نظامی مختص نمی شه . در روایت داریم در حکومت امام زمان (عج) ( که انشاءالله همه مون اون دوره رو می بینیم و جدی ما به عنوان یک شیعه از امام زمان (عج) توقع داریم که این حکومت رو ببینیم . ) خیلی از کسانی که زنده هستند ، اشک می ریزند برای پدران و مادران و خواهران و برادرانشون . برای اینکه مردند و نتونستند رجعت کنند . ( یا لیاقت نداشتند و یا آمادگی ) انشاءالله تو با این چند جلسه سیاست انتظار ، درک و فهمت نسبت به انتظار بالا می ره و پرونده ات رو کامل می کنی . و خودت رو تبدیل می کنی به یک شیعه آماده و منتظر . اگر این اتفاق بیفته و تو با یه پرونده کامل از دنیا بری . وقتی امام زمان (عج) ظهور می کنه ، می گه : این رو از زیر خاک بیرون بیارید . و اون وقت تو برای برخی از ماها که حکومت امام زمان (عج) رو جدی نگرفتیم اشک می ریزی . من آن گدا سمجِ مفلسِ کنایه نفهمم برانیم از در ، در آیم از درِ دیگر آمادگی فرهنگی : برای تشکیل حکومت امام زمان (عج) ، یک جنگ فرهنگی برپا خواهد شد . تو باید بتونی در این جنگ فرهنگی ، باری رو به دوش بگیری . این آمادگی هایی رو که من الان دارم می گم ، تقسیم بندی می شه . و همه نمی تونید فقط آمادگی نظامی خودتون رو بالا ببرید . آمادگی علمی : ما در مملکت امام زمان (عج) نیازمند متخصصین و کارشناسان قوی در زمینه علم هستیم . شما باید با علوم جدید همراه باشید . علومی مثل رایانه ، نجوم ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی و . . . آمادگی هنری : هنر به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مثمر ثمر در تبلیغ و ترویج دین جهانی امام زمان (عج) هست . وقتی که فردا آقا (عج) ظهور می فرماید ، به تویی که هنرمند هستی ، اشاره می کنه و از تو می خواد که از این ابزار استفاده کنی و فرهنگ امام زمان (عج) رو باز کنی . امام زمان (عج) فقط با حربة شمشیر نمی یاد . بعضی ها رو اگر با شمشیر هم تهدید کنی ، به سمت امام زمان (عج) نمی یان ، اما با استفاده از علم ، هنر و فرهنگ می تونی جذبشون کنی . این علوم رو جدی بگیرید . اگر الان به تو بگن ، یه شرکت مثلاً کامپیوتری تأسیس شده که سال دیگه ثبت نام می کنه و برای هر یک ساعت کار ده هزار تومن حقوق می ده ، می ری و آموزش می بینی . اما وقتی بهت می گن بابا ! امام زمان (عج) داره ظهور می کنه ، آماده شو ! علوم رو یاد بگیر ! می گی : من کارمندم ، صبح می رم سر کار ، ظهر برمی گردم . زن و بچه دارم ، بیمه هم که هستم ، نیازی به چیز دیگه ندارم . می گم : پس تو اصلاً منتظر نیستی . تو داری زندگی می کنی . مگر باید فقط همین الان از علوم استفاده کرد ؟ آمادگی اقتصادی . پایه های اقتصادی قوی برای حکومت امام زمان (عج) لازمه . ببخشیدا ! شاید جسارت بشه ، اما باید این مطلب رو بگم . بیاید یه کم از صهیونیستها یاد بگیریم ! تمام این چیزهایی رو که من دارم می گم اونها انجام دادند . آمادة آماده هستند ! برای چی ؟ برای حکومت امام زمان (عج) ؟! ، نه . برای مبارزه با حکومت امام زمان (عج) . از سالیان سال قبل ، کمیتة مقابله با امام زمان (عج) تأسیس کردند . این کمیته یکی از کمیته های فعال و مخفی صهیونیستهاست . دارن آموزش می بینند و می میرند اما نسل به نسل ، این آموزشها رو به نسل بعدی انتقال می دن . چند نسل شون تا حالا مردند . آماده و متخصص !! هیچ استفاده ای هم از این آموزشهاشون نکردند . اما منتظر این جنگ بودند و به نسل بعد خودشون یاد دادند . با افتخار هم مُردند . گفتند ما این چیزها رو به نسل بعد از خودمون رسوندیم . تو دنیا هیچ کاری انجام ندادیم ولی منتظر بودیم . یاد بگیریم . اونها هیچ امیدی به رجعت ندارند ولی تو داری و باید هم داشته باشی . بند 9 ـ سیاست اتحاد بین انسانها بر حول محورهای اصلی . برای این کار ، باید چند عمل انجام بدیم . 1 ـ می تونیم با مسیحی ها ، یهودها ، بودایی ها و اونهایی که به هر حال انسانهای مثبتی هستند صحبت کنیم ، تمام عالم منتظر یک منجی هست . بگیم : مگه شما منتظر مسیح نیستید ؟ مگه شما منتظر موسی و زرتشت و . . . نیستید ؟ خیلی خُب ما هم منتظر امام زمانیم . این دعوایی که حالا کدوم یکی از اینها می یاد رو کنار بذاریم ، وقتی اومدند مشخص می شه . بیایم بر سر اون محورهای اصلی که در همه مذاهب وجود داره رو مشخص کنیم و به توافق برسیم . بگیم : آقا ! مگه شما منتظر امام زمان (عج) نیستی ؟ کارهای مقدماتی رسیدن به امام زمان (عج) اینه . مگه شما منتظر مسیح نیستی ؟ کارهای مقدماتی رسیدن به مسیح اینه . تو هم دنبال اخلاص می گردی ، تو هم از این همه فساد ناراحتی ، می گی وقتی منجی من بیاد جامعه از این همه رذائل اخلاقی پاک می شه . خیلی خُب ، بیایم تجربه هامون رو با همدیگه جمع کنیم . و حول یک محور اصلی متحد بشیم . کمک کنیم تا جهان رو برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم . اتحاد دوم : بیایم سراغ اسلام . بین مسلمونها هم اتحاد رو بوجود بیاریم . اینجا هم بر سر این که چه کسی منجی هست دعوا نکنیم . اینم بگیم بعداً مشخص می شه . بیایم یه مقدار روی متفقات مون کار کنیم . در جامعه امروز ، مشکل جوانان روی بر حق بودن شیعه یا سنی نیست . مشکل جوانان ما توی اون پله های انسانیته . جامعة ما داره از مسیر انسانیت دور می شه . تو فعلاً با هر زبونی که می تونی اون رو توی دایره انسانیت بیار بعد می شینیم راجع به دیانت صحبت می کنیم . به جای اینکه بگیم فلان بن فلان در فلان کتاب این رو گفته و روی این چیزها بحث کنیم ، ببینیم مشکل جوانان و جامعة امروز چیه . اینها رو به سمت انسانیت بیاریم ، بعد کتاب ها رو هم با هم می خونیم . اتحاد سوم : اتحاد بین شیعیان . آقا ! هرچی داریم چوب می خوریم از تفرقه بین خودمونه . این که دیگه اظهر من الشمسه . وقتی می گیم شیعیان ، منظور ایران خودمونه . اگر ما یه مملکت یک دست داشتیم و حرف امام (ره) رو گوش می دادیم و وحدت کلمه رو حفظ می کردیم ، حول یک محور متفق می شدیم ، تا الان آقا (عج) اومده بود ، مشکلات هم حل شده بود . شماهایی که در جاهای مختلف حرف اتحاد رو می زنید ، و سعی دارید در سطح ایران و حتی جهان اتحاد رو برقرار کنید ، توجه داشته باشید که اول باید بین خودمون وحدت برقرار باشه . این تفرقه های بین ماها باعث شده مشکلاتی برامون پیش بیاد . ببینید درد پدر در خانوادة 5 ، 6 نفری خودش ، درد مسؤول شورا در محله خودتون ، درد بنده در این تشکیلات ، درد استاندار در استانداریش ، درد رئیس جمهور در پست ریاست جمهوریش ، درد رهبر در مقام رهبری خودش ، درد امام زمان (عج) در امامتش فقط یک کلمه هست ؛ این که کارگزاران با هم اختلاف داشته باشن . این بزرگترین درده . نیروهای کادر و مسؤول در هر رده ای از همه مهمتر هستند . می دونی درد یعنی چی ؟ درد یعنی اینکه تو از توی خونه خودت تا دفتر رهبری ، اگر نیروی کادر بودی ، و روی تو حساب کردند ، نتونی نفس خودت رو جمع کنی . اینجا دیگه نتنها عامل وحدت بخش و تشنج زدا نیستی ، بلکه به تشنج ها هم دامن خواهی زد . اگر بنده یک کلمه حرف زدم ، این یک کلمه رو به صد نفر می گی . سخن چینی می کنی . بین افراد تفرقه می ندازی . دل امام زمان (عج) درد می گیره . نگو من توی این مملکت کاره ای نیستم . همون طور که من از این تفرقه ها دردمند می شم ، همون طور که مقام معظم رهبری از این تفرقه ها دلشون می گیره ، امام زمان (عج) هم دردمند می شن . بدترین درد برای یک شخص اینه که ببینه خودی ها و دور و وری های خودش با هم نمی سازن . مگه ما دور و وری امام زمان (عج) نیستیم ؟ درسته بدیم ، اما دور ووری امام زمانیم . بدیم اما اسم مون شیعه است . امام صادق (ع) فرمودند : “ کونوا لَنا زینا ” یه کاری کنید که ما خوشحال باشیم ، زینت باشید برای ما ” بیاید با هم ، همدل باشیم ، نه اینکه دشمنان مون از این تفرقه ها خوشحال بشن ، بگن : اینها با خودشون هم مشکل دارن . تا وقتی ما با هم مشکل داریم امام زمان (عج) ظهور نمی کنه . چون با این مشکلها ، فردا حکومت امام زمان (عج) هم از هم می پاشه . و چون احتمال پاشیدن هست ، تا امام زمان (عج) ضمانت نداشته باشه ، نمی یاد . حرف آخر : از توی خونه شروع کن ، تا کانون ، تا مسجد و پایگاهت ، محل کار و . . . وحدت رو در این سه پله عملی کنید : 1 ـ محبت قلبی ، باید به اون درجه برسیم که برای هم بمیریم . آقا ! بنده و شما هیچ کدوم گل بی خار نیستیم . اما همینیم که هستیم . ما فقط ، هم رو داریم . باید با عیبهای همدیگه بسازیم . ما برای هم ، آش و کشک خاله هستیم ! هیچ کاریش هم نمی شه کرد . همه برادر ها و خواهرها ، همکارها ، همینند . ماها شیعه هستیم ، توی تموم جهان ، تنها مخلص ها ، ما هستیم . ( طفلی امام زمان (عج) !! ) باید بتونیم برای همدیگه بمیریم . اتحاد قلبی داشته باشیم . 2 ـ اتحاد عملی : برای زمینه سازی حکومت امام زمان (عج) (( زمینه سازی برای حکومت جهانی امام زمان (عج) توی تشکیلات ما اولین کلمه است ، هیأت و جلسه هفتگی و . . . جزئیات و فرعیات کار ماست )) سعی کنیم در رفتارهایی که داریم ، اگر نمی تونیم عمل هم دیگه رو تکمیل کنیم ، لااقل خنثی هم نکنیم . تا یک وقت دیدی داره تلاقی می شه ، بشین کنار و یه کار دیگه رو برعهده بگیر . وحدت کلمه رو حفظ کن . امام (ره) با وحدت کلمه و مُشت خالی ، این مملکت رو از دست آمریکا کشید بیرون . الان که همه چیز داریم ، اینجور داره به ما زور می گه . اون زمان که هیچی نداشتیم . اما امام (ره) این ممکلت رو از دستش بیرون کشید . با همین وحدت کلمه . و امروز اونها فهمیدند که این وحدت ، باید برطرف بشه . ممکنه آمریکا ، این کانون ما رو نشناسه ، اما شیطون خوب می شناسه . ممکنه آمریکا پایگاه و مسجد تو رو نشناسه اما شیطون خوب می شناسه . اون هم دشمنه . می خواد این واحدی رو که داره زمینه سازی می کنه برای اینکه شیطون بدبخت بشه ، رو از هم بپاشونه . چون می دونید روز ظهور امام زمان (عج) ، روز مرگ شیطونه . از این قضیه خیلی ناراحته . برای اینکه مرگش رو عقب بندازه ، شروع می کنه این مشتهای گره خورده رو باز می کنه . مراقب باشید . چه حق با تو باشه ، و چه نباشه باید این جمع حفظ بشه . بنده با بغل دستیم توی کار ، پونصد تا مشکل و اختلاف سلیقه داریم اما وقتی کارمون تموم شد ، چنان همدیگه رو در آغوش می کشیم تا قلب هامون به هم بچسبه و بدونیم هیچ مشکلی با هم نداریم . چشم شیطون هم کور بشه ! هدف شیطون اینه که بنده و یه نفر دیگه که با هم مشکل نداریم ، بیایم جایی با هم کار کنیم و مشکل دار بشیم . نمی خواد کار کنیم . اگر نماز جماعت می ری و با مردم دعوات می شه ، نمی خواد بری . از نماز جماعت که مستحب مأکدتر نداریم ، نمی خواد بری . امروز شما کینه ها رو برطرف کنید و قلبها رو به هم نزدیک کنید . دعا کنید که : “ خدایا ! به کوری چشمک شیطون ، قلبهای ما رو با رفع هوای نفس در جهت رضایت امام زمان (عج) و برای حرکت در مسیر زمینه سازی برای حکومت امام زمان (عج) لحظه به لحظه به هم نزدیکتر بگردان .