سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام زمان(14) (پنج شنبه 87/2/5 ساعت 1:25 صبح)
معرفت انتظار-انجوی نژادبسم الله الرحمن الرحیم معرفت انتظار 1 قبل از شروع بحث ، آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان رو در ماه مبارک رجب دارم ، انشاءالله که اعمال این ماه شما و همچنین سفر بابرکت مشهد مقدس تون مورد قبول درگاه خداوند قرار گرفته باشه ، و خدا رو شکر می کنیم بابت سالم و قانم برگشتن مون انشاءالله که این سفر ، پایان سفرهای خوب ما نباشه . بنابر وظیفه خودمون به جا هست که همگی با هم ، همراه بشیم و نوای شکر رو به درگاه خداوند سر بدیم ، و اون شکر قلیل اما بسیار بسیار مؤثر ( که در روایت هست وقتی بنده ای این شکر رو به جا می یاره ، اگر یک هفته بعد دوباره این شکر رو به جا آورد ، فرشته ها شاکی می شن که ما هنوز ثواب هفته قبل رو نتونستیم حساب کنیم ! ) رو با هم قرائت می کنیم : “ بسم الله الرحمن الرحیم ، اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها . اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه ، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه ، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ ” همون طور که وعده کرده بودیم ، از اول ماه شعبان ، در ادامه بحث یک جلسه ای حقیقت انتظار و 7 جلسه ای سیاست انتظار ، بحثِ معرفت انتظار رو شروع می کنیم . در مقدمه این بحث باید عرض کنم ، بحث حقیقت انتظار ، بحثی بود که ما انتظار خرافی رو از انتظار حقیقی ، تمیز دادیم و گفتیم یکی از بزرگترین موانع ظهور آقا امام زمان (عج) توقع بد منتظرین و توقع خرافی منتظرین از کلمه انتظار هست به این معنا که فکر می کنند با آمدن امام زمان (عج) پایان دردها و غم های جسمانی فرا خواهد رسید و ما به یک دنیایی می رسیم که می توانیم در بی خیالی تمام با لذت تمام ، جهاد نکرده و زحمت نکشیده و نمرده به بهشت برسیم ! در دنیایی که همه حاجات ما برآورده است ، تمام مریض های ما شفا می گیرند ، تمام دردهای ما التیام می یابند و به هر چیز که بخواهیم می رسیم و بر دنیا سلطنت می کنیم و دنیای بسیار خوبی خواهیم داشت . گفتیم این توقع خرافی از انتظار بالاترین مانع برای ظهور امام زمان (عج) هست . امام زمان (عج) که می یاد ، اوله مسؤولیت پذیری و درد سر است برای شیعیان خُلَّص و مُخلِص . فرمودند : “ اِنَّ اَمْرُنا صَعْبٌ مُصتَصعَبْ لایَحْتَمِلُهُ اِلّا مَلِکٌ مُقَرَّب اَوْ نَبِیٌّ مُرْسَلْ اَوْ مُوْمِنٌ اِمْتَحَنَ الله قَلْبَهُ بِالْاِیمان ” یعنی انسانی در اونجا ، پای حکومت علوی مهدوی می تواند بایستد که بتواند اندازه یک ملک مقرب یا یک نبی نزدیک به خداوند ، ( مرسل ، رسالت یافته از خداوند ) و یا مؤمنی که قبل از ظهور ، در کوره های امتحان ، جواب مثبت داده باشه ، نه کسی که قبل از فرج ، همه امتحانات رو رد شده و دائماً مشغول گناه بوده . حالا آقا (عج) بیاد و توبه کنه و یه زندگی خوبی هم بهش برسه . اصلاً از این خبرها نیست . گفتیم تا این معنای خرافی انتظار در ذهن شیعیان هست ، امام زمان (عج) ظهور نمی کنه . بیائیم معنای انتظار را حقیقی کنیم . ( این خلاصه بحث حقیقت انتظار ) در بحث سیاست انتظار ، راههای عملی زندگی کردن و همچنین شناخت واقعی امام زمان (عج) رو ( در 7 جلسه ) بررسی کردیم . و در سه جلسه هم انحرافات مکتب امام زمان (عج) رو باز کردیم . و گفتیم کسانی هستند که رسماً به نام امام زمان (عج) دکانهایی دارند و اینها بزرگترین دشمنان آقا (عج) هستند و بزرگترین موانع ظهور . و گفتیم که حتی اونهایی که صبح تا شب برای ظهور امام زمان (عج) گریه می کنن بزرگترین مانع هستند ، برای اینکه گریه اینها در مسیری غیر انتظار هست . گریه برای مسائل عاطفی هست و اینها از امام زمان (عج) فقط چشم و ابروی زیبا رو می شناسن و خُب طبیعی هست که آدم چشم و ابروی زیبا رو دوست داشته باشه و اگر نباشه گریه کنه ! اما اینها جدیت امام زمان (عج) رو در نظر نمی گیرن . همون چشم و ابرو و جمال و کمالی که امام زمان (عج) داره ، آقا امیرالمؤمنین (ع) هم داشت ، اما پای حکومت امام علی (ع) مردم 5 سال بیشتر دوام نیاوردند و اونهایی هم که دوام آوردند ، چقدر حضرت رو اذیت و آزار کردند . نزدیک ترین یاران و بزرگترین خواص حکومت امام علی (ع) ، زبیر بود ! ( بعضی وقتها ما یک چیزهایی می گیم و یا می شنویم اما نمی دونیم ابهت کلام چقدر زیاد هست !؟ ) زبیر خیلی انسان بزرگی بوده ! طلحه . اینها جلوی امیرالمؤمنین (ع) نتونستند کوتاه بیان . آیا مطمئنی الان ، قبل از ظهور آقا امام زمان (عج) تو در درجه تقوا و شجاعت و مجاهدته طلحه و زبیر قرار داری ؟ قبل از خلافت آقا امیرالمؤمنین (ع) اینها خیلی آدمهای خوبی بودند . علی (ع) که اومد امتحان شون رو خراب پس دادند . این بحثی هست که در جلسات قبل خیلی جدی مطرح شد و کار شد . اما در ادامه به بحث معرفت انتظار می پردازیم : کسانی که مدعی شناخت امام زمان (عج) هستند ، نمی توانند ادعای شناخت امام زمان (عج) رو داشته باشند بدون این که زمان امام (عج) رو بشناسند . زمان ظهور ! و زمان حکومت امام (عج) . عملکرد رفتاری امام زمان (عج) در زمان امام (عج) مشخص می شه . زمان شناسی ! کسانی که با دیدگاه های 1500 سال پیش ، نه ، 500 سال پیش ، نه ، 200 سال پیش ، نه ، 100 سال پیش ، 10 سال پیش ، 5 سال پیش نه و با دیدگاه های پارسال هم نه ، با دیدگاه های یک ماه پیش و با دیدگاه دیروز به زمان امام (عج) نگاه می کنند . اینها نمی توانند شناخت درستی از امام زمان (عج) داشته باشند . زمان امام شناسی ، باید به روز باشه . یعنی روز به روز باید شما نگاه تون به امام زمان (عج) و زمان امام (عج) فرق کنه و واقعاً به روز شده باشه . در این سلسله بحث ها اثبات خواهیم کرد : دشمنان ما که منتظر امام زمان (عج) هستند ، ( ما دو گونه منتظر داریم ، یک عده از منتظران ما هستیم ، که انتظار می کشیم امام (عج) بیاد و در کنارش باشیم و یک عده از منتظران هستند که منتظرند امام (عج) بیاد و بر علیه اش بجنگند )می بینیم اونها زمان امام (عج) رو درک می کنند و روز به روز سیاست ها و استراتژی هاشون رو بر مبنای زمان حاضر آماده می کنند که اگر امروز مهدی (عج) شیعیان ، آمد ، چه برخوردی بکنند ؟ 100 سال پیش یه کتاب در مورد امام زمان (عج) ننوشتند ، که تا آخر الامر به این کتاب نگاه کنند . نه ، به روز ! فکر می کنند امروز اگر امام زمان (عج) اومد ، باید چکار کنیم ؟ اینها کسانی هستند که ما باید ازشون درس بگیریم ، ما که می گم ، منظورم عموم هست ، بله یه عده هستن که واقعاً تخصصی دارن به قضیه نگاه می کنن ، اما این یه عده کافی نیستند که امام زمان (عج) به خاطر اینها ظهور کنه ، ما هم باید زمان امام (عج) رو بشناسیم و در این سلسله بحث معرفت انتظار سعی داریم زمان امام (عج) رو به شما بشناسونیم . انشاءالله . پس بحث سه قسمت بود ، اول حقیقت انتظار ، دوم سیاست انتظار که گفتیم الان باید چگونه باشیم و سوم معرفت انتظار که زمان امام (عج) را باید بشناسیم . پس این نمای کلی بحث ما هست . اولین قسمت بحث ، در خصوص زمزمه هایی هست که الان در جهان اسلام و جهان غیر اسلامی ، وجود داره ، مبنی بر اینکه یک اتفاق خاص متحول کننده ای در سطح جهان قرار هست بوقوع بپیونده . اسم این اتفاق رو ما ظهور می ذاریم ، یه عده دیگه ممکنه بذارن ، نابودی زمین و عده ای دیگه جنگ هسته ای و . . . گویا در فطرت بشر ، خارج از اینکه به کدام دین ، مکتب و مرام و ایدئولوژی تعلق داره ، انتظار نسبت به یک واقعه شگرف که قرار است انقلاب جهانی رو ایجاد کنه ، نهادینه شده . همان قدری که فطرت تو در تاریکی ها و در سیاهچالهای زندگی خدا رو جستجو می کنه ، فطرت تو در مشکلات ، ناخودآگاه به یک نقطه ای تکیه دارد و امید بسته ، حالا واهی یا غیر واهی ، ما بدون این امید در اذیت هستیم و زندگی کردن مون سخته . خوب دقت کنید ، لذا زمزمه های ظهور چیز جدیدی نیست . از خیلی وقت پیش ، یعنی از بعد از خلقت آدم (ع) ، هابیل و قابیل که با یکدیگه دعوا می کردن ، هابیل در لحظه ای که می خواست به دست برادر ناخلفش به شهادت برسه ، زمزمه این که کسی می آید و این هدف خلقت را به سرانجام می رساند ، را سر داد . که حالا ما رفتیم ولی کسی می یاد که این اوضاع رو تغییر بده . الان هم که نگاه می کنیم ، می بینیم یه دیدگاه جهانی داریم . جهان منتظره ظهوره . انشاءالله در جلسه بعد اقسام انتظار فطری جهانیان رو بیان خواهیم کرد . و از طریق مسائل مختلف به شما اثبات می کنیم که جهان منتظر ظهور هست . اقسام نگاه جهانیان به ظهور ، دو نوع هست ، نگاه لَه و نگاه عَلیه . عده ای این ظهور رو مکمل انسانیت و اهداف خودشون می بینند و شدیداً منتظرند که این ظهور اتفاق بیوفته . عده ای دیگه این ظهور رو در تضاد و تناقض با اهداف و استعمارها و استثمارهای خودشون می بینند و شدیدتر از اون عده اول ، ( متأسفانه ) در صدد هستند که وقتی این ظهور اتفاق افتاد چگونه باهاش مقابله کنند و عده ای هم که از آب گل آلود ماهی می گیرند ، در صدد هستند که این ظهور رو ، به هر شکلی که هست به نفع خودشون تموم کنند . و می گن این ظهور اتفاق می افته ، ما هم تبلیغات می کنیم و می گیم این ظهور ، ظهور مسیح هست ، که وقتی اتفاق افتاد ، بگیم دیدید ما گفتیم ؟! پس این زمزمه ظهور چیز جدیدی نیست و ما در خیلی جاها این زمزمه رو می بینیم . اما بیایم به بحث ، نگاه خاص شیعه به ظهور بپردازیم ، در این نوع نگاه ، همیشه ، ظهور حجت نزدیک جلوه می کند . نزدیک ! صحبت هایی رو از بزرگان و علماء نقل می کنند که ظهور خیلی نزدیک هست ، اما این حرف هم جدید نیست ، سیصد سال پیش هم علمای ما می گفتند ظهور خیلی نزدیکه ، بوی امام زمان (عج) می یاد . پونصد سال پیش هم می گفتند ، هزار سال پیش هم می گفتن ، ده هزار سال پیش هم که اصلاً اسلام نبود ، می گفتن . صد سال پیش هم می گفتن ، پارسال هم می گفتن ، امسال هم می گن ، اگر تا سال دیگه آقا امام زمان (عج) ظهور نکنن ، باز هم می گن . می دونید یعنی چی ؟ یعنی خداوند ظهور و انتظار رو در یک وادی خوف و رجا قرار داده ، به صورتی که من و شما همیشه فکر می کنیم ظهور نزدیکه و همیشه فکر می کنیم ظهور دوره . دلیلش چیه ؟ اگه رسماً به ما بگن ، تا سیصد سال دیگه امام زمان (عج) ظهور نمی کنن ، همه ناامید می شن ، می گن خُب ظهور امام زمان (عج) که به ما نمی رسه . این کلمه و این کار در زندگی ما تأثیر منفی داره . در عشق ما و در حکومت ما تأثیر منفی داره . حاکمان ما به امید این که زودتر پرچم رو به دست امام زمان (عج) بدن ، و با این روحیه دارن جهاد حکومتی می کنن ، در همه اعمال شیعیان تأثیر داره ، در عشق و اشک شیعه تأثیر داره . شیعه ای که فکر نکنه آقاش همین جمعه ممکن هست بیاد ، سوز و گدازش هم کم می شه و اگر بگن همین جمعه می یاد ، اون هم خیلی ناجور می شه ، مردم اعمالشون رو میزون می کنن . می گن : خیلی خُب امام زمان (عج) جمعه 24 مرداد ماه ، می یاد ، ما تا 23 مرداد ماه هر کاری خواستیم می کنیم ، آخر شب 23 مرداد توبه می کنیم ، صبح هم می ریم خدمت امام زمان (عج) توبه رو امضاء می کنیم . پس ما باید بدونیم ، این قضیه زمان ظهور ابداً برای ما ممکن نیست ، به این دلایلی که خدمتتون گفتم . این انتظار رمز پایداری و پویایی و شکوفایی شیعه است . شیعه در این انتظار درس شکیبایی می گیره . اگر احیاناً شیعه کم آورد نمی دوه بره در خونة‌ امامش . اون شیعه ای که عادت داره کمبودها ، تنبلی ها ، نقص ها ، کم کاری ها ، بی انگیزگی ها ، بی تعصبی ها و بی غیرتی های خودش رو در جمکران خالی کنه ، منتظر واقعی نیست . اون شیعه ای که تمام هم و غم و تلاشش رو به کار می بره و در تمام سنگرهایی که می تونه تا آخرین نفس ، تا آخرین نفس ! می جنگه ، و همون نفس آخر می گه : “ آقا (عج) ! تو بیا . حالا دیگه نوبت تو هست . ” اون شیعه واقعیه . می گن در زمان جنگ امام زمان (عج) رزمنده ها رو کمک می کرد . کدوم کمک ؟! یعنی از ب بسم الله ؟! پس این همه آموزش و بدبختی و بی چارگی و کم خوراکی و کم خوابی و این همه درد و این همه تهجد و نماز شب و ذکر و گریه و توسل و این همه التماس دعا برای چی بود ؟! برای این که امام زمانت حتی اگر ظهور هم بکند ، به تو اسلحه ای نخواهد داد که با این اسلحه یه فوت بکنی و نصفی از دشمنانت از بین برن . جهاده ! جهاد عرق ریختن می خواد . امام تو ( امام علی (ع) ) در جنگ احد 90 ضربه شمشیر خورد . خودش هم در امان نبود . آقا امیرالمؤمنین (ع) در جنگ احد از درد چشم فریاد می زد ! اون وقت تو چنین توقعی از امام زمانت داری ؟ انتظار رمز شکیباییه . تو باید تمرین صبر کنی . اون شیعه ای که امروز به امید اینکه فردا امام زمان (عج) بیاد ، صبر بر معصیت نمی کنه و می گه الان هر کاری می خوام می کنم ، فردا که آقا اومد به پاش می افتم و عذرخواهی می کنم ، این شیعه ، منتظر واقعی نیست . تو باید امروز صبر بر معصیت کنی ، وگرنه فردا در کنار آقا امام زمان (عج) توفیق و اجازه صبر کردن بر معصیت به تو نمی دن . “ اَوْ مُؤمِنٍ اِمْتَحَنَ الله قَلْبَهُ لِلْایمان ” باید امتحان پس داده باشی . در پرونده خودت باید امتحاناتی با نمره مثبت داشته باشی . پس این وقت تعیین نکردن ، رمز شکیبایی و پایداریست . آماده باش و پویایی : می گه : آقا ! ما حالا بشینیم ، ده روز دیگه که امام زمان (عج) اومد یه سلاحی می یاره ، تمام این سلاح ها رو می کوبه و می زنه زمین ! ما بریم دنبال انرژی هسته ای چکار ؟! ما چرا دنبال علم بریم ؟ فرمودن علم صد باب داره ، تا قبل از اینکه آقا امام زمان بیاد ، 90 بابش بسته است . وقتی آقا اومد اون 90 تا مفتوح می شه . آقا (عج) که می یاد ما این ده باب رو یاد بگیریم یا نگیریم ، به جایی برنمی خوره . اما اگه ندونی که کی امام زمان (عج) می یاد ، می بینی امروز کارت گیره ، شاید امام زمان (عج) نیومد ، الان چکار کنیم ؟ زور بگیم و زور بشنویم ، ناموسمون رو به تاراج ببرن هیچی نگیم ؟! پس نبودن وقت مشخص و موعود مشخص برای انتظار یکی از دلایل پویایی حکومت شیعی است . شیعه پویاست ، دنبال علم می ره ، دنبال سلاح می ره ، دنبال برتری می ره ، دنبال زمین می ره ، دنبال خاک می ره ، دنبال آسمون ها می ره . چند وقت پیش یه جمله ای رو از یکی از منجمین شنیدم ، می گفتن : آقا ! توی آمریکا دارن ، زمین های کره ماه ، رو می فروشن ! من اولش فکر کردم شوخی می کنن . اما بعد گفتن : مرحوم پروفسور حسابی چندین هکتار زمین به نام ایران خریده ! که اگر یه روزی ما پیشرفت کردیم و به کره ماه رفتیم و خواستیم اونجا زندگی کنیم ، توی کره ماه هم ما زمین داشته باشیم . چرا ؟ حالا شاید اونجا هم رفتیم . نباید امام زمان (عج) یه پایگاهی هم توی کره ماه داشته باشه ؟! ببینید چقدر شیعه با کلمه انتظار پویا می شه ؟! برای امام زمانش توی کره ماه زمین می خره ! نباید چهار تا خونه اونجا باشه که اسم خدا و پیغمبر (ص) و امام حسین (ع) رو بیارن ؟! نباید مبلغین ما اونجا هم برن ؟ نباید یه خونه از خودشون داشته باشن ؟ شاید یکی بگه : آقا ! حالا کی می ره کرة ماه ؟می ریم . مگر یه زمانی نمی گفتن : با کدوم نرده بون می خوای بری کره ماه ؟! حالا هم می گن با کدوم هوا می خواید اونجا تنفس کنید ؟ معلوم نیست شاید تا ده سال دیگه درست بشه . این پویایی شیعه است . منتظر واقعی پویاست . ناگهانی ظهور ، مرد را از نامرد مشخص می کنه . معلم های حرفه ای که دوست دارن دانش آموز پایه ای و ریشه ای دارن ، تاریخ امتحانات شون رو مشخص نمی کنن . من یادم هست زمان دبیرستان یه معلمی داشتیم ، این بنده خدا از اول سال می گفت من امتحان میان ترم حالیم نمی شه ، هر جلسه امتحان هست . همون نمره اصلی تون هست . تمام جلسات ما منتظر بودیم و جزء معدود درسهایی هست که هنوز که هنوزه با این که رشته ام فرق کرده ، قشنگ یادم هست ، درسهای ایشونه . برای چی ؟ برای این که امتحان ، مرصاد ، ناگهانی بودن ، یک دفعه فرود آمدن ، انسان را هوشیار می کنه . انسان ریشه ای می شه . فرج ناگهانیه . شاید یکی بگه آقا علائم ظهور چیه ؟ علائم ظهور ابداً مشخص نیست . اغلب علائم ظهور کنایه ای هست . می گن “ یأجوج ” و “ مأجوج ” دو تا جانور هستن که دهان های خیلی بزرگی دارن که از روی کره زمین شروع می کنن به خوردن و می رن جلو ! این روایت هست . اما این روایت رو به شکلهای مختلفی می شه تفسیر کرد . شاید منظورش جنگ باشه ، جنگ جهانی اول و دوم . به همین راحتی . و یا می گن سِفیانی یک چشم در پیشانی داره . حالا ما تا کی منتظر باشیم که یه آدم این شکلی بیاد ؟ خیلی از این علائم کنایه ای هست . لذا فکر نکن اگر از علائم ظهور اون چیزی که تو فکر می کنی به وقوع نپیوسته ، واقعاً به وقوع نپیوسته ، شاید پیوسته باشه و تو خبر نداری . یک دفعه و دفعتاً می بینی امام زمان (عج) اومد . در برخی از روایات اومده که همه علائم ظهور با هم توی یه شب اتفاق می افته . و امام زمان (عج) یه شبه ظهور می کنه . بعضی ها خوابن ، اصلاً خبر هم ندارن ، صبح بلند می شن ، می بینن علائم ظهور به وقوع پیوسته و آقا هم اومده . هوشیاری شیعه ! مشخص نبودن زمان ظهور ، هوشیاری شیعه رو ضمانت می کنه . امام باقر (ع) در تفسیر آیه ای که می فرماید آزمایش ناگهان بر شما فرود می یاد ، می فرمایند : “ هِیَ ساعَه قائم (ع) ” اون ساعتی هست که امام زمان (عج) ظهور می فرمایند . در روایتی امام صادق (ع) می فرمایند : “ کَذب وَقّاتون وَ هَلِکَ الْمُسْتَعْجِلون وَ نَجَ المُسْلِمون ” اونهایی که وقت تعیین می کنند دروغ می گن . ( در روایت دیگه ای به همین مضمون ، امام صادق (ع) سه مرتبه می فرمایند : “ کَذَبَ الْوَقّاتون ، کَذَبَ الْوَقّاتون ، کَذَبَ الْوَقّاتون ! ” دروغ می گن . ) “ وَ هَلِکَ الْمُسْتَعْجِلون ” اونهایی که عجله می کنند ، هلاک می شن ! بهش می گن : آقا ! تو چرا به دروغ می گی که امام زمان (عج) رو دیدی ؟ می گه : آقا ! شیعیان دارن ناامید می شن ، باید یه چیزی بگیم . می گن : این معجزه ای که تو می گی اتفاق نیوفتاده ! می گه ، اشکالی نداره که با دروغ مصلحتی امید شیعیان رو حفظ کنیم . ( خوب هاشون این طورین ! ) چرا عجله می کنی ؟ تو نمی خواد غصه امید شیعیان رو بخوری . تو نمی خواد از امام زمانشون ، کاسه داغ تر از آش بشی و غصه اونها رو بخوری . به موقعش می یاد . ( خوب هاشون هستنا ! اونهایی که دکون باز نکردن و اهل دنیا نیستن و از امام زمان (عج) برای مطامع دنیوی استفاده نکردن ، خوب هاشون این ها هستن ، می گن این دروغ های مصلحتی رو می گیم ، امید شیعیان رو حفظ کنیم . چرا ؟ آیا می شود با گناه ، امید را ( یک کلمه الهی ) در دلها زنده کرد ؟ یعنی خداوند ما ، محتاج کردن ماست برای زنده بودن در جامعه ؟! نمی شه از غیر مسیر گناه جلو رفت ؟ (هَلِکَ الْمُسْتَعْجِلون ، چرا عجله می کنید ؟! ) هَلِکَ الْمُسْتَعْجِلون ! چرا داد و فریاد می کنی ؟! می گه : آقا (عج) ! چرا نمی یای ؟ دیگه بیا !! بعضی از ماها برای امام زمان (عج) هم توضیح می دیم . می گیم : آقا (عج) ! شرمنده ها ! ببخشیدا ! ولی مثل این که شما زیاد به وقایع جامعه آگاه نیستید ، آمار بدیم خدمتتون ؟‌! دیگه بیا ! حالا دیگه وقتشه . این جمله توهین به امام زمان (عج) هست . یه وقت هست توی بحث عشقی ، می گیم آقا (عج) ! دیگه بیا . اشکالی نداره اما گاهی می خوایم توضیح بدیم به امام زمان (عج) !! می گه : به نظر ما دیگه باید بیای ! چرا نمی یای ؟! ببخشید حاج آقا ! نمی دونستیم مثل این که شما امام زمان ما هستید !! ( هَلِکَ المستعجلون ) پس این هم یک گروه ، گروه اول ، اونهایی که وقت تعیین می کنن هلاک ، گروه دوم اونهایی که عجله می کنن هلاک و گروه سوم : “ وَ نَجَ الْمُسْلِمون ” اونهایی که سرشون رو انداختن پائین ، دارن کارشون رو انجام می دن ، اشکش رو داره ، سوزش رو داره ، اخلاصش رو داره ، اما با خودش این جوری می گه ،‌ ( اون چیزی که امام زمان (عج) از تو می خود ، این یه جمله رو خوب دقت کن ) گویا امام زمانی ندارد . گویا دین است ! شیعه است ! مظلومیت شیعه ، غربت شیعه و تو . این هست که امیرالمؤمنین (ع) وقتی که شخصی رو بعنوان حاکم ، برای جایی می فرستاد ، می فرمود : اونجا می ری ، تو نماینده اسلام هستی ، دیگه به من امید نداشته باش ! خودت کار کن . گویا اصلاً بنا نیست امام زمانی بیاد ، تا آخرین نفست کار کن ، اگه نفس آخر کم آوردی ، بگو : آقا (عج) ! کمکم کن ! . که اگر هم نگی کمکت می کنه . اصلاً لازم نیست بگی . خواجه خود روش بنده پروری داند . لازم نیست بگی .



 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 97 بازدید
    بازدید دیروز: 16
    کل بازدیدها: 697311 بازدید
  • ?پیوندهای روزانه
  • درباره من
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
  • موضوع درباره امام زمان
    رضایت از خدا و از زندگی
    شرح دعای صحیفه
    شهدا از دیدگاههای مختلف
    امام سجاد و سختیهای بزرگ
    امام سجاد و جدش رسول الله
    امام سجاد و پناه به خدا
    امام سجاد و روز شب
    امام سجاد و فرشتگان
    حکایات هاشمی نژاد-400حکایت
    حکایات فاطمی نیا-100 حکایت
    حکایات استاد دانشمند-120 حکایت
    حکایات شیخ احمدکافی_60حکایت
    حکایات انصاریان_120حکایت
    حکایات مرحوم فلسفی_ 45حکایت
    حکایات شهید دستغیب_ 50 حکایت
    متن حکایات علامه حلی_10حکایت
    متن6حکایت از شیخ صدوق
    متن حکایاتی از شیخ عباس قمی_ره
    متن حکایات شیخ مرتضی انصاری
    وصال یار(1)
    وصال یار(3)
    وصال یار(2)
    وصال یار(4)
    وصال یار (5)
    وصال یار (6)
    یقین و محبت (1)
    یقین و محبت(2)
    یقین و محبت (3)
    یقین و محبت (4)
    هیئت علیه هیئت
    ملکوت انسان (1؛2؛3)
    مکتب عشق
    آسمانی شدن
    جهاد علمی
    توبه
    اخلاق کریمان
    موفقیت و سعادت
    متفرقه ها-مهم
    دید ما نسبت به مردم
    عمل به فرهنگ شهادت
    لینک ارگانهای مختلف و مراکز گوناگون
    هر چه می خواهد دل تنگت بپرس
    دانلود شبهات وهابیت و مسائل مربوطه
    فتاوای خنده دار و مستند وهابیها
    حکایت مختلف شخصیه دیدن داره ها
    تصاویر موضوعی
    افتخار خدمت به مردم(1؛2؛3)
    حرف حساب اینجاست...
    دانلود سخنرانی های حضرت امام خمینی
    منبر های آقای فاطمی نیاء-72 منبر
    منبر های آقای دانشمند
    منبر آقاتهرانی
    منبر آقای صدیقی
    منبر علامه مصباح یزدی
    منبر مرحوم فلسفی
    منبر مرحوم کافی
    منبر استاد مردانی
    منبر حجه الاسلام هاشمی نژاد
    پیرامون امام زمان-آیه الله ناصری
    طب قرانی-استاد خدادادی
    طب اسلامی -دکتر روازاده
    شخصی هاش این توست
    اخلاق(آقا تهرانی)
    شیعه...
    عکسها به سلیقه من...
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  • آهنگ وبلاگ من
  •